Sursa informatiilor: http://educatieincluziva.info/resurse_profesori

1.TIMPUL

Schimbați momentul zilei la care era planificată o anumită activitate, durata acesteia sau frecvența. Observați efectele.

2.SPAȚIUL

Schimbați aranjamentul în clasă, aprindeți/stingeți luminile, închideți/deschideți ușa sau geamurile. Schimbați spațiul de lucru sau chiar încăperea pentru anumite activități (mergeți în bibliotecă sau chiar afară). Observați efectele.

3.METODA

Schimbați modul de predare. Folosiți grafice, muzică, cărți, materiale video, postere. Stați în fața sau în spatele clasei. Lăsații pe elevi să stea în bănci, pe bănci sau pe jos (în funcție de amenajare) la anumite activități. Observați efectele.

4.MATERIALE

Puneți-i pe elevi să-și creeze propriile materiale folosind creioane, markere, acuarele, plastelină, laptop-uri sau tablete, stickere etc. Observați efectele.

5.TEMA

Schimbați tema care trebuie realizată în scris, în realizarea acesteia în desen, arte plasice, muzică sau teatru. Puneți-i să-și creeze postere/planșe sau prezentări power point. Observați efectele.

6.CANTITATEA

Schimbați numărul de întrebări, lungimea temei, cantitatea temei. Observați efectele.

7.GRUPĂRILE  Schimbați modul în care elevii își desfășoară activitatea în timpul lecției. Pot lucra pe perechi, în grupuri sau independent. Poate elevul CES sa lucreze în grup, în pereche cu un alt elev sau cu profesorul de sprijin/părintele? Observați efectele.

8.NOTAREA

Schimbați temporar sau nu modalitatea de notare în raport cu așteptările dvs. Ridicați cu un nivel nota sau scădeți-o în funcție de abilitățile elevilor/elevului. Observați efectele.

9.PROFESORUL

Da! Schimbati profesorul! J Solicitați sprijinul unui psihopedagog să predea o anumită lecție, unui profesor de sprijin, directorului, părintelui sau chiar unui elev. Observați efectele.

10.RESURSE

Schimbați resursele utilizate pentru activitățile la clasă. Căutați noi manuale auxiliare, website-uri, comunități de profesori și experți online care dau exemple de materiale. Orice idee mică poate genera o schimbare mare. Solicitați sprijinul părinților. Observați efectele.

Share: