PROIECTE EEASMUS+

Acasă Forumuri Oportunități de finanțare PROIECTE EEASMUS+

Acest subiect conține 0 răspunsuri are 1 voce și a fost actualizat ultima dată de  Viezure Isabelle acum 2 ani.

Vizualizare 1 articol (din 1 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • #2227

    Viezure Isabelle
    Participant

    În perioada 11.11.2019 – 14.11.2019, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Băbeni a diseminat activitățile proiectului “Play with me- Games of the past, sports for today” co-finantat de programul Erasmus+ al Comisiei Europene la nivelul învățământului primar. La activități au participat un numar de 31 copii si 14 cadre didactice.
    Proiectul “Play with me- Games of the past, sports for today” promovează sporturile și jocurile tradiționale ca practici sportive și moștenire culturală intangibilă, deoarece reprezintă o provocare cheie pentru dezvoltarea viitoare a sportului și societății. De asemenea, proiectul îmbunătățește dialogul intercultural și pacea, consolidează educația tinerilor prin sport și promovează sportul la nivelul tinerei generații.
    Proiectul se desfășoară între 1 ianuarie 2019 și 30 iunie 2020 și este în colaborare cu organizații din Grecia, Turcia, Bulgaria și Ungaria, coordonarea fiind realizată de Asociația “Liber la Educație, Cultură și Sport” din România.
    Rezultatul proiectului este un manual digital în care sunt descrise în detaliu 10 jocuri și sporturi tradiționale europene. Manualul este disponibil pentru părțile interesate, organizațiile externe și persoanele fizice pentru implementare practică la adresa https://www.educatie.ong/play-with-me-traditional-games-and-sports.
    CSEI Babeni a considerat că acest proiect răspunde nevoilor școlii deoarece utilizarea educatiei fizice si sportului în stimularea motivației interne care suține procesul de vindecare – recuperare, reprezintă o cale firească de dezvoltare ulterioara a individului. Orientarea activității spre subiect ca persoană și nu ca persoana deficientă asigura posibilitatea de integrare în diverse medii sociale în care aceștia pot presta activități. Intervenția kinetoterapeutică devine eficientă pentru subiecți numai în măsura în care aceasta este completată , în paralel sau succesiv, cu angajarea în activitati educaționale, recreative și sportive.
    Parte integrantă a activităților motrice formative, edicația fizică și sportul adaptat au impus în ultimii ani o filosofie distinctă, un cadru instituțional, un ansamblu de competențe clar precizate, care au ca finalitate crearea unui sistem de valori cu semnificație pentru individ și pentru societate, capabil să pună într-o nouă lumină persoana deficientă. Completand pe un alt plan activitatea kinetoterapeutică, ce asigură recuperarea funcțiilor deficitare și dobândirea independenței funcționale, educația fizică și sportul adaptat plasează subiectul în ipostaza de ființă socială, capabilă să își exercite un rol activ în formarea și dezvoltarea sa.
    Cadrele didactice implicate în diseminarea activităților proiectului au studiat manualul digital selectând 4 activități sportive promovate de țările participante la proiect: WHEELBORROW – ROMANIA, BLIND OLD WOMAN – BULGARIA, MAS WRESTLING SI DODGEBALL WITH GOALS – TURICA. Cadrele didactice și-au îmbogățit experiența profesională prin studierea și aplicarea activităților proiectului, promovând sportul atât la nivelul instituției cât și la nivelul altor instituții partenere. Manualul digital reprezintă o sursă importantă de informații și oferă exemple de bune practici atât pentru cadre didactice, cât și pentru elevi, părinți și alți membrii ai comunității.
    WHEELBORROW – ROMANIA
    MAS WRESTLING and DODGEBALL WITH GOALS – TURICA
    BLIND OLD WOMAN – BULGARIA

Vizualizare 1 articol (din 1 în total)

Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.

Share: